Dr Wojciech Marusza

interna, medycyna rodzinna, medycyna estetyczna

Medycyna estetyczna | Choroby wewnętrzne | Medycyna rodzinna

Wykształcenie

Absolwent Warszawskiej Akademii Medycznej

1993 Specjalizacja z Chorób Wewnętrznych I stopień.

1995 obrona pracy doktorskiej.

1996 staż szkoleniowy na Uniwersytecie w Leiden w Holandii w zakresie medycyny rodzinnej.

1997 specjalizacja z Chorób Wewnętrznych II stopień.

1999 specjalizacja z Medycyny Rodzinnej.

2001 zajmuje się medycyną estetyczną.

2007 ukończony kurs trenerski w Uppsali, Szwecja – zorganizowany przez firmę Q-Med.

2008 ukończony kurs na poziomie zaawansowanym, z zakresu stosowania laserów oraz technik odmładzania twarzy w Medycynie Estetycznej w Paryżu.

2015 ukończony kurs w Royal College of Surgeons London.

2016 Ukończony specjalistyczny kurs „Anatomy Masterclass” w Royal College of Surgeons London.

2017 Ukończony kurs z anatomii ” The Minimal Invasive Aesthetic Academy Expert Faculty” w School of Surgery & Anatomy  “Fer á Moulin” w Paryżu.

DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE

1990-2004 starszy asystent w Katedrze i Klinice Chorób Wewnętrznych i Nefrologii Warszawskiej Akademii Medycznej przy ul. Banacha.

1994-1995 członek Komisji Senackiej do Spraw Rozwoju i zmian w Warszawskiej Akademii Medycznej.

1996-2010 starszy asystent w English Devision Warszawskiej Akademii Medycznej.

1996-2004 asystent w Zakładzie Medycyny Rodzinnej Warszawskiej Akademii Medycznej.

2007 do chwili obecnej trener wykonywania zabiegów w następujących firmach: Q-Med., Teosyal, Allergan, Galderma, Croma, Filorga, Vivacy. W dorobku kilkanaście publikacji z zakresu medycyny i kilkanaście wykładów na kongresach medycznych.

Od roku 2009 współpracuje naukowo z Zakładem Mikrobiologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego w zakresie powikłań po kwasie hialuronowym w zabiegach medycyny estetycznej.

Od 2009 wykłada na Międzynarodowym Kongresie Medycyny Estetycznej i Anti-Aging PTMEiAA w Warszawie. Tematyką wykładów są powikłania w medycynie estetycznej i standardy ich leczenia.

• „Wypełniacze, ryzyko powstania powikłań bakteryjnych. Biofilm czy ropień jałowy?” 2010
  • „Psychologiczne aspekty atrakcyjności twarzy. Czy Botox  i wypełniacze wystarczą?” 2010
  • „Powikłania po kwasie hialuronowym. Prezentacja przypadku leczenia powikłań po wypełniaczu.” 2011
  • „Czy różne preparaty kwasu hialuronowego mogą predysponować do powstania biofilmu? ” 2012
  • „Powikłanie bakteryjne powstałe na bazie kwasu hialuronowego. Obserwacja dzień po dniu. Obowiązujące standardy leczenia biofilmów.” 2013.
  • „Hialuronidaza, nici – powikłania” 2015

Od 2011 prowadzi własny projekt szkoleniowy dla Lekarzy i Lekarzy Dentystów pod nazwą Akademia Rzeźbienia Twarzy dr Wojciech Maruszy zatwierdzony przez Okręgową Radę Lekarską w Warszawie.

2012 publikacja pracy z zakresu powikłań bakteryjnych po kwasie hialuronowym w International Journal of Nanomedicine

Od roku 2012 współpracuje jako recenzent z następującymi anglojęzycznymi pismami medycznymi:

• World Journal of Surgical Oncology
  • European Journal of Inflammation
  • International Journal of Pharmaceutics
  • The American Journal of Managed Care
  • Carbohydrate Polymers
  • Archives of Dermatological Research
  • Clinical and Applied Thrombosis/Hemostasis
  • Alimentary Pharmacology & Therapeutics
  • JNHA-The Journal of Nutrition, Health and Aging
  • Cellular and Molecular Biology
  • Journal of Photochemistry and Photobiology b: Biolog
  • Journal of Animal Physiology and Animal Nutrition
  • Cancer medicine
  • Drug Delivery and Translational Research

2013 zostaje członkiem Włoskiego Towarzystwa Medycyny Estetycznej i Chirurgii – SIES Societa Italiana di Medicina e Chirurgia Estetica.

2014 publikacja pracy z zakresu mikrobiologii w BioMed Central Infectious Diseases

2015 Wykład na V Konferencji Naukowo Szkoleniowej Stowarzyszenia Dermatologów Wojskowych  „Dermatologia – Teraźniejszość i Przyszłość”  w Juracie pt.  „Reakcje niepożądane w dermatologii estetycznej”.

2015 Workshop Galdermy  na XV Międzynarodowym Kongresie Medycyny Estetycznej i Anti-Aging PTMEiAA w Warszawie pt. „Kwasy hialuronowe z linii Restylane i Emervel, jak je stosować w różnych częściach twarzy.”

2016 Wykład na VI Konferencji Naukowo Szkoleniowej Stowarzyszenia Dermatologów Wojskowych  „Dermatologia  Przyszłości” w Juracie 15-18.09.2016 pt. „Powikłania po kwasie hialuronowym”.

2016 Workshop z preparatów kwasu hialuronowego Filorga na XVI Międzynarodowym Kongresie Medycyny Estetycznej i Anti-Aging PTMEiAA w Warszawie 07-09.10.2016 pt. „Filorga ART fillers.”

2017  Workshop na XVII Międzynarodowym Kongresie Medycyny Estetycznej I Anti- Aging w Warszawie pt: „ Regeneris Autologic Thrombine Serum i Cellural Matrix w wieku 20 + i 40 + – różnice w protokołach zabiegowych”.

PUBLIKACJE

1995

„Evaluation of treating anemia in patients undergoing chronic dialysis with small doses of human recombinant erythropoietin.”

1996

„Disorders of bone tissue metabolism in patients in diabetes mellitus type one.”

„Combined therapy with calcitonin and high doses of active vitamin D3 metabolites in uremic hyperparathyroidism.”

„The effect of low-dose recombinant human erythropoietin therapy on a quality of life in hemodialysis patients with end-stage renal disease and anemia.”

1997

„Bone mineralisation in insulin – Dependent diabetes mellitus.”

Cyclophosphamide pulses – Intravenous treatment in patients with primary glomerulonephritis

1998

„Microalbuminuria as a risk factor for diabetic osteopathy in patients with IDDM and renal sufficiency.”

2012

„Probable biofilm formation in the cheek as a complication of soft tissue filler resulting from improper endodontic treatment of tooth 16.”

2014

„Staphylococcus aureus nasal carriage in Ukraine: Antibacterial resistance and virulence factor encoding genes.”